Skip to main content

El teu fill té problemes per aprendre? Compte! La teràpia visual pot ser la clau

Notes que el teu petit té dificultats a l'escola? Li costa llegir, es distreu molt o sembla que la tasca li resulta un món? De vegades, els problemes d'aprenentatge en nens estan relacionats amb la vista del que pensem. I la teràpia visual pot marcar una gran diferència!

Ulls que no treballen en equip: un obstacle per aprendre

Molts nens de primària tenen problemes per llegir bé , ja sigui en començar o més endavant. Sabies que això pot ser perquè els seus ullets no es mouen correctament, els costa enfocar o no treballen bé junts? És com si tinguessin un petit "desajustament" visual que els dificulta concentrar-se en les lletres i entendre què llegeixen!

La teràpia visual: un entrenament per als vostres ulls

Per això és super important revisar bé la vista dels nens que tenen dificultats en l'aprenentatge . I la teràpia visual pot ser una gran ajuda! Pensa-hi com un entrenament especial per als ulls. Els ensenya a treballar millor plegats, a enfocar correctament ia moure's de la manera adequada per llegir i aprendre sense esforç.

Un estudi ho confirma: la teràpia visual funciona!

Un estudi del 2018 va demostrar que la teràpia visual realment ajuda els nens amb problemes d'aprenentatge que també tenen dificultats amb la visió. Molts d'ells van millorar moltíssim a l'escola després de la teràpia!

En aquest estudi, es va veure que molts nens amb problemes d'aprenentatge tenien cosetes en la seva visió binocular (com treballen els dos ulls junts) i en la seva capacitat per enfocar. Després d'un programa de teràpia visual , la seva visió va millorar notablement!

Revisa la vista del teu fill: pot ser la solució!

Així que, si veus que el teu fill té dificultats per aprendre , no dubtis a portar-lo a un optometrista infantil perquè li faci una revisió completa. La teràpia visual podria ser la peça que falta perquè gaudeixi aprenent i li vagi genial a l'escola!

En vols saber més?

Pots consultar aquest estudi (en anglès): https://web.archive.org/web/20230304062953/https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1888429617300377