
Processament visual de la informació
La informació que reben els nostres ulls és interpretada i compresa a nivell cerebral
El nostre cervell té la capacitat de processar la informació que ens arriba per la via visual. Això permet interpretar, representar i formar models que representen la nostra realitat. Davant un mal processament de la informació podem trobar-nos amb els símptomes següents:
- Problemes donant o rebent ordres
- Dificultats amb la lectura i matemàtiques
- Dificultats amb l'espai – temps
- Raonament i resolució de problemes
- Comportament immadur
- Manca de confiança, autoestima baixa
A AVANÇ VISUAL no pretenem que el pacient memoritzi exercicis. Sinó que a través d'ells i la seva cognició pugui formar nous esquemes que li permetin tenir un desenvolupament més gran a tots els nivells.
Per desenvolupar esquemes, és a dir, aprendre, el nen ha d'estar preparat fisiològicament, tenir experiències anteriors i el desig de relacionar-se amb noves experiències. D'aquesta manera podreu desenvolupar diferents esquemes en una àrea o activitat.
Tot això ho treballarem mitjançant l'entrenament de:
- pensament matemàtic
- pensament gràfic
- integració visuomotora
PENSAMENT MATEMÀTIC |
|
![]() |
El pensament matemàtic és la capacitat de manejar números, el concepte de massa, pes, volum i quantitats de manera lògica. Per tenir una lectura numèrica correcta cal conèixer la posició o localització que ocupa el nombre, és important tenir el coneixement del valor de la posició, en lloc de memoritzar-lo. D'aquesta manera, realment podem entendre el valor d'un nombre. El mateix passa quan operem amb quantitats en els conceptes de fracció, divisió, multiplicació… L'Optometria fa aquest treball perquè són conceptes visuals. Aquests símbols han de generar una imatge perquè siguem capaços d'entendre'ls a través de la visualització. Quan no hi ha un bon pensament matemàtic observarem un baix rendiment en les matemàtiques per molt de temps que se li dediqui. La Teràpia Visual treballa perquè el pacient sigui capaç de tenir clars els conceptes de nombre, suma, fracció, divisió, multiplicació… perquè les matemàtiques no siguin memoritzades, sinó enteses com a concepte. |
PENSAMENT GRÀFIC |
|
Per fer una correcta escriptura han d'estar molt coordinats els moviments oculars amb els moviments que realitzen el braç, el cos i els dits. El pensament gràfic involucra una correcta integració del moviment i coneixement del cos, dels reflexos primitius i posturals, del moviment discriminatiu digital, del control sensoriomotor i pensament visual. La teràpia visual treballarà el control gràfic, els moviments discriminatius digitals i el control de la preescriptura, aconseguint així una coordinació ull-mà eficaç. |
![]() |
INTEGRACIÓ VÍSUOMOTORA |
|
![]() |
La integració visuomotriu és la sincronització de l'ull amb la resta del cos. És a dir, la nostra visió guia els moviments del nostre cos, fent que aquests siguin exactes i precisos. Està molt relacionat amb la Binocularitat i és fonamental en habilitats de motricitat fina com escriptura, retallar, pintar, copiar… i esportives com córrer, colpejar, encistellar, xutar… Una integració visuomotora deficient pot provocar els símptomes següents: Escriptura pobra La Teràpia Visual aconsegueix millorar aquesta habilitat mitjançant exercicis motors gruixuts i fins, millorant la coordinació del cos i dels dits. En concret, la pinça, fonamental en qualsevol activitat manual de precisió. |