
EXPLORACIÓ DE LA PERCEPCIÓ VISUAL
Per què els teus fills no entenen què llegeixen?
Perquè necessiten entrenar les seves capacitats per reunir, interpretar, organitzar, emmagatzemar i integrar la informació que arriba a través dels ulls.
Per tenir un correcte processament de la visió necessitem tenir unes habilitats visuals correctes
Les capacitats perceptuals visuals són les habilitats per reunir, interpretar, organitzar, emmagatzemar i integrar la informació que arriba a través dels ulls.
Les capacitats perceptuals visuals són:
- La visió espacial: Es tracta de com es desenvolupen els conceptes espacials interns i externs de l'individu que s'utilitzen per organitzar l'ambient.
- Lateralitat : identificar i ser conscient internament dels costats dret i esquerre del seu propi cos.
- Direccionalitat : interpretar i projectar els conceptes d'esquerra i dreta a l'espai i sobre altres objectes.
Integració Bilateral : usar i ser conscient d'ambdós costats del cos separada i simultàniament, per ex: muntar amb bicicleta.
- L'anàlisi visual : És la capacitat de l'individu per analitzar, discriminar, interpretar i recordar la informació visual.
- Discriminació visual : habilitat de reconèixer petites semblances i diferències entre objectes presentats visualment.
- Relacions Visuo espacials : habilitat de trobar diferències entre figures quan tota o una part d'ella té una localització espacial diferent.
- Constància de forma i grandària : percebre i reconèixer una forma, independentment de les variacions que pugui presentar.
Figura fons : habilitat de percebre una figura i localitzar-la quan aquesta amagada entre altres figures.
- Tancament visual : percebre detalls per reconèixer l'objecte final sense necessitat de tenir tota la informació.
- Memòria visual : reconèixer i recordar la informació que es presenta visualment en el menor espai de temps possible.
Integració de les capacitats visuals:
- Integració motora visual : coordinar el processament d'informació visual i el sistema motor del cos, i tenir la consciència de l'ull com a director del cos en aquestes activitats coordinades, per exemple: agafar o colpejar una pilota, escriptura manual.
- Integració visual auditiva : unir els estímuls auditius i visuals, per ex: llegir música i comprendre com seguir el ritme de les notes.